قالب وبلاگ
لوکس اسپرت LOX SPORT

لوکس اسپرت LOX SPORT
آخرین آخبار فوتبال روز ...
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان لوکس اسپرت و آدرس loxsport.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





همه مصاف‌هاي زرد و قرمز در جام حذفي
 

پرسپوليس و سپاهان تا به امروز 4دوره در جام‌هاي حذفي کشور روبه‌روي يکديگر ايستاده‌اند که دو بار پرسپوليس و دو بار هم سپاهان موفق به شکست حريف شده‌اند.


 بازي پرسپوليس و سپاهان يکي از مصاف‌هاي خاص و کلاسيک فوتبال ماست که به‌خصوص طي يک دهه اخير و با اوج‌گيري تيم سپاهان، به يکي از دو سه بازي مهم فصل تبديل شده است. مصافي که البته داربي نيست اما فوتبالي‌ها خيلي دوست دارند به تقليد از بازي اينترميلان و يوونتوس (داربي ايتاليا) آن را «داربي ايران» صدا کنند.

 اولين بار؛ حذف سپاهان

 پرسپوليس و سپاهان تا به امروز 4دوره در جام‌هاي حذفي کشور روبه‌روي يکديگر ايستاده‌اند که دو بار پرسپوليس و دو بار هم سپاهان موفق به شکست حريف شده‌اند. اولين رويارويي حذفي اين دو تيم در سال77 اتفاق افتاد که پرسپوليس موفق شد در مرحله يک‌چهارم نهايي آن رقابت‌ها در مجموع دو بازي رفت و برگشت حريف را با حساب 3 بر 2 شکست داده و به نيمه‌نهايي برسد. پرسپوليس در آن دوره با شکست استقلال در فينال قهرمان جام حذفي شد.

 فينال جنجالي85

 ملاقات بعدي زرد و قرمز در جام حذفي در بازي فينال اتفاق افتاد. در جام حذفي85-84 که تا شهريورماه85 به طول انجاميده بود پرسپوليس و سپاهان در روزهاي 15 و 22شهريورماه در تهران و اصفهان روبه‌روي هم ايستادند که هر دو بازي يک بر يک مساوي شد. مهم‌ترين خاطره‌اي که از آن مصاف در ذهن همه باقي مانده صحنه مشکوک به پنالتي در دقيقه118 بازي برگشت بود که مسعود مرادي هيچ اعتقادي به پنالتي به سود تيم تهراني نداشت و سپاهان توانست در ضربات پنالتي حريف را شکست داده و قهرمان شود.

 روزي که قرمزها 4تايي شدند

سال بعد دو تيم يک بار ديگر و اين بار در نيمه‌نهايي به پست هم خوردند. جالب اين‌که باز هم داوري مسئله‌ساز شد و اين بار هم پرسپوليسي‌ها مدعي بودند که از اشتباه داوري زيان ديده‌اند. بازي نيمه‌نهايي به‌صورت تک‌بازي و در تهران برگزار مي‌شد که پرسپوليس تا دقيقه86 با نتيجه يک بر صفر از حريف پيش بود اما محسن قهرماني با اعلام يک پنالتي مشکوک به سود سپاهان بازي را به وقت اضافه کشاند تا سپاهاني‌ها با هت‌تريک تاريخي محمود کريمي 4 بر يک پيروز شوند و به فينال برسند.

 با شرکت... مازيار قايقران

 و بالاخره آخرين مصاف دو رقيب در جام حذفي هم به همين دو سال پيش بازمي‌گردد که باز هم قرعه ميزباني به نام پرسپوليس خورده بود و اين تيم توانست در تهران با تک‌گل مازيار زارع حريف را شکست داده و به مرحله بعدي برسد. کلا از زماني که قانون رفت و برگشت از جام حذفي حذف شده و مسابقات به‌صورت تک‌بازي انجام مي‌شود در هر سه مصاف پرسپوليس و سپاهان تهراني‌ها ميزبان شده‌اند.

 20مصاف در ليگ برتر

 حالا که صحبت از مصاف‌هاي اين دو تيم شد، بد نيست نگاهي هم به آمار رويارويي‌هاي آن‌ها در ليگ برتر بياندازيم. اين هم آمار 20بازي مستقيم پرسپوليس و سپاهان در 10دوره ليگ برتر:

سپاهان: 7برد- 8مساوي- 5باخت- 29گل زده- 24گل خورده

پرسپوليس: 5برد- 8مساوي- 7باخت- 24گل زده- 29گل خورده


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 6 خرداد 1390برچسب:همه مصاف‌هاي زرد و قرمز,در جام حذفي,لیگ,فوتبال,, ] [ 23:30 ] [ عبدالاحد دلیجه ]

.: Weblog Themes By Mah Music :.

درباره وبلاگ
آرشيو مطالب
امکانات وب

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 279
بازدید دیروز : 122
بازدید هفته : 481
بازدید ماه : 480
بازدید کل : 93713
تعداد مطالب : 202
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1